Po co nam racjonalne odżywianie?

Każdy z nas ma jakiś konkretny sposób żywienia. Jest to cecha, która różni nas od innych tak jak kolor skóry, płeć czy wyznanie. Jej zaletą jest to, że można ją poddawać modyfikacjom. Oznacza to nie tylko możliwość oddziaływania na dietę, ale i kontrolę nawyków. A z nawykami wiąże się nasza podatność na zmiany, chęć ich wprowadzania oraz ich utrzymywanie. Jednym przychodzi to bez problemu, drudzy muszą nawet latami powtarzać dany nawyk, aby na stałe zakorzenić go w swoim życiu. Wina? Brak racjonalnego odżywiania.
Racjonalne odżywianie, wprowadzane od najmłodszych lat, zapobiega rozwojowi różnych negatywnych nawyków. Jest dietetycznym przykazaniem, którego treść niesie ze sobą same prozdrowotne korzyści. Bo racjonalne odżywianie to nic innego, jak odżywianie wg indywidualnie dobranych racji pokarmowych, określonych na podstawie naszego zapotrzebowania na energię, białko, tłuszcze, węglowodany, witaminy i składniki mineralne. Racja pokarmowa to porcja jedzenia, którą spożywamy w ciągu dnia, aby zaspokoić potrzeby na w/w składniki. Racja pokarmowa określa, ile możemy zjeść na dany posiłek, jaki to ma być rodzaj jedzenia i oczywiście istotny jest fakt, aby to jedzenie nam nie szkodziło.
Po co mamy się tak odżywiać? Po pierwsze dostarczamy organizmowi odpowiednich ilości składników odżywczych, aby mógł on się prawidłowo rozwijać. Po drugie zapobiegamy chorobom, w tym otyłości. I po trzecie kształtujemy dobre nawyki. A więc wszelkie problemy z dietą (np. niezdrowe, nieregularne, monotonne jedzenie), stają się dla nas odległe. Jesteśmy zdrowi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *