Co pomaga szybko schudnąć?

- Odchudzam się.

- Jaka dieta?

- Dieta cud!

- O!? i co robisz?

- Jem i czekam na cud!

 

Ci, którzy próbowali już wielokrotnie się odchudzać wiedzą, że diety cud nie ma. Dopiero indywidualnie opracowany program żywieniowy pomaga wprowadzać zmiany w odżywianiu i nawykach.

Oto zasady zdrowego odchudzania:

  1. Regularność. 4-5 posiłków co 2-3 godziny. Bez podjadania!
  2. Urozmaicenie. Monotonne diety doprowadzają do wielu niebezpiecznych niedoborów.
  3. Umiarkowanie. Nie objadamy się, szczególnie na kolację, która powinna być spożywana na 2-3 godziny przed zaśnięciem.
  4. Nie jemy na noc węglowodanów. Wieczorny posiłek powinien składać się przede wszystkim z białek, niewielkiej ilości tłuszczu i błonnika (np. sałatka z warzyw i grillowanej ryby).
  5. Dużo pijemy. Najlepsza jest woda mineralna, średniozmineralizowana. Dopiero 20 min po posiłku oraz w przerwach między posiłkami. Zapotrzebowanie to 30ml na 1 kg masy ciała.
  6. Nie rozgotowujemy potraw. Im częściej jemy surowe warzywa i owoce tym lepiej dla naszego metabolizmu. Obróbka pokarmu wymaga nakładu energii! Dotyczy to także produktów zbożowych: lepiej jeść makarony al. dente, nierozgotowany ryż czy kaszę.
  7. Dbamy o jakość produktów, unikamy tłuszczów nasyconych, cukrów prostych i soli. Zwiększamy ilość warzyw, owoców, pełnoziarnistych produktów zbożowych, nasion roślin strączkowych, olejów roślinnych, chudego mięsa, ryb, chudego nabiału. Indywidualnie dopasowany jadłospis uwzględnia i styl życia i występujące schorzenia – nie każdy może pozwolić sobie na dużą ilość błonnika…
  8. Uprawiamy aktywność fizyczną. Nie głodujemy przed i po treningu. Zapewniamy dostawę węglowodanów złożonych i protein, aby nie doprowadzić do rozkładu białek mięśniowych.
  9. Jemy posiłki w spokojnej atmosferze. Stres zakłóca przyswajanie składników odżywczych i utrudnia odchudzanie! Gotowe diety narzucają często produkty których nie lubimy. Licząc na szybki spadek wagi zmuszamy się do jedzenia czegoś, co nam nie smakuje. Jadłospis ułożony przez dietetyka odpowiada konkretnym preferencjom. To smaczne, zdrowe, kolorowe posiłki.
  10. W spalaniu tkanki tłuszczowej pomagają także:
  • antyoksydanty – zawarte w wielu warzywach i owocach
  • probiotyki
  • kwasy omega-3
  • chrom

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *